Σάββατο, 20 Οκτώβριος 2018
Home / Κουβεντιάζουμε / Τροχοίζουμε / Τι είναι το δισκόφρενο ;

Τι είναι το δισκόφρενο ;

Τα δισκόφρενα είναι ένας τύπος συστήματος πέδησης, που βελτιώνουν την αποτελεσματικότητα των φρένων σε σύγκριση με τα ταμπούρα.

Μηχανικά μέρη του δισκόφρενου :

  •  δαγκάνα
  • τακάκια
  • δίσκο

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των δισκόφρενων

Τα πλεονεκτήματα είναι:

  1. Καλύτερη απαγωγή θερμότητας.
  2. Μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών λειτουργίας.
  3. Λιγότερες πιθανότητες για «brake fade»
  4. Εύκολη και γρήγορη αντικατάσταση των επιφανειών πέδησης.
  5. Λόγω έλλειψης της «αυτοβοήθειας»  στα δισκόφρενα είναι πιο εύκολο να προβλεφθεί η ένταση πέδησης, αλλά και είναι ευκολότερη η συνεργασία με το ABSκαι με το ESP.

Τα μειονεκτήματα είναι:

  1. Η παραγωγή της λεγόμενης «σκόνης των φρένων». Στο παρελθόν, που τα δισκόφρενα είχαν αμίαντο, η σκόνη αυτή ήταν καρκινογόνος. Ακόμα και στα σύγχρονα δισκόφρενα, αν και δεν περιέχουν αμίαντο, πρέπει να αποφεύγεται η εισπνοή αυτής της σκόνης.
  2. Οι υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσουν τα δισκόφρενα, κάνουν επιτακτική την ανάγκη για υλικά ανθεκτικά στις υψηλές θερμοκρασίες.
  3. Κόστος, κάνοντας τα δισκόφρενα λίγο πιο ακριβά.

Λειτουργία :

Το ρευστό φτάνει μέσω των σωληνώσεων φτάνει στη δαγκάνα, η οποία έχει τα προαναφερθέντα πιστόνια των οποίων ο αριθμός ποικίλει από το ένα πιστόνι, μέχρι τα δώδεκα (όσο πιο πολλά τόσο καλύτερη η απόδοση). Τα πιστόνια αυτά πιέζουν τα τακάκια, τα οποία είναι πλάκες με επίστρωση υλικών πέδησης, που ανάλογα με την θερμοκρασία αρίστης λειτουργίας χωρίζονται σε:

  1. Κοινά τακάκια (πιάνουν καλά όταν είναι κρύα, αλλά υπερθερμαίνονται γρήγορα).
  2. Αγωνιστικά τακάκια (δεν πιάνουν καλά όταν είναι κρύα, αλλά αργούν να υπερθερμανθούν).
  3. Ημι-αγωνιστικά τακάκια (συνδυάζουν τα πλεονεκτήματα των δύο κατηγοριών).

Τα τακάκια γραπώνουν τον δίσκο, ο οποίος έχει διάφορες μορφές, ανάλογα με το όχημα που εξοπλίζει, δηλαδή μπορεί να είναι συμπαγής ή να έχει κανάλια αερισμού.

Η επιφάνεια του δίσκου μπορεί να είναι «λεία», μπορεί να έχει τρύπες ή αυλάκια ή και τα δύο.

Από την φυσική προκύπτει ότι το κάθε κινούμενο σώμα έχει κινητική ενέργεια και ότι αν αυτό το σώμα πέσει σε έναν τοίχο όλη αυτή η ενέργεια θα απελευθερωθεί ακαριαία υπό την μορφή τηςθερμικής ενέργειας προκαλώντας ζημιές. Τα φρένα μειώνουν την κινητική ενέργεια με ελεγχόμενο τρόπο, αλλά και πάλι παράγεται θερμότητα. Τα δισκόφρενα υπερέχουν έναντι των ταμπούρων στην ταχύτερη απαγωγή της θερμότητας και στη θερμοκρασία λειτουργίας, καθώς τα ταμπούρα σταματάνε να δουλεύουν στους 450 °C, ενώ τα δισκόφρενα αντέχουν έως τους 1.200 °C).

Με την υπογραφή Sianis Service.

Check Also

Τα χαρακτηριστικά των ελαστικών του αυτοκινήτου

Κατασκευαστής ελαστικών (Μάρκα) Τύπος ελαστικού / Χαρακτηριστικό του πέλματος ελαστικού Φάρδος σε mm εγκάρσιας τομής …